close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה אפשר לגדל בחממה? חממה ביתית בחצר זה יכול להיות ממכר!

מערכת שורשב שבט, תשפב04/01/2022

כמה פעמים חשבתם להתחיל גינת ירק אבל התבאסתם על ההשקעה?! וגם יש איזו אווירת בלבול לגבי גידולים עונתיים… מתי שותלים מה? ו

תגיות:
צילום: freepik

חממה ביתית, הירקן החדש שלי.

כמה פעמים חשבתם להתחיל גינת ירק אבל התבאסתם על ההשקעה?! וגם

צילום: freepik
יש איזו אווירת בלבול לגבי גידולים עונתיים… מתי שותלים מה? ומה הקשר עכשיו לזרוע?! גידול בחממה יכול לפתור לכם כמה סוגיות ולהבטיח את איכות החיים שאתם שואפים אליה.

חממה - ללא ספק מרימה ;)

איזה כיף זה ירקן, עם סחורה איכותית, מחירים רצפה, שירות אדיב ושכל זה גם נמצא ברחוב שלי… והוא אפילו פתוח בכל רגע שארצה (כולל שבתות וחגים!) חברים, אם מישהו מכיר אחד כזה, נא לפנות אליי שאתחיל לחפש שם בית ;)

כשמדברים על גידולים ביתיים הדעות חלוקות, יש האומרים שהשקעת הזמן וההשקעה הפיזית כבדה ולא מתאימה ללייף סטייל של רובנו - בצדק.

יש האומרים שגידולים ביתיים שווים כל רגע של השקעה, שהתוצרים איכותיים, הטריות שלא מתפשרת וזמינות שבסוף גם מפנה לנו קצת מזמן הסופר.

ישבו חכמים לפתור את הבעיה והצליחו להוכיח שני דברים:

האחד - המשפט "אין דבר כזה פתרון קסם" פג תוקף.

השני - יש פתרון קסם שפותר את כל הבעיות ומשאיר לנו איכות חיים של הולנד.

למה צמחים גדלים טוב יותר בחממה?

גנן בלי חממה הוא קצת כמו טבח בלי תנור. כן אתם יכולים לנהל, לאלתר ועדיין להיות יצירתיים, אבל החממה מקלה הרבה יותר ממה שאתם יכולים לדמיין. חממה מאפשרת לכם לרקוח את השילובים האלוהיים ביותר לגינה שלכם, להתנסות במרכיבים שלכם ולטפח את הצמחים הנפלאים ביותר. היא תתמוך בצמחים שלכם בסביבה מטפחת ומטפלת ותספק בדיוק את התנאים המתאימים לצמיחת צמחים מבסוטים ואיכותיים. אחרי הכל בעזרת חממה יש לכם אפשרות להשיג שליטה ב3- הגורמים הכי משמעותיים לכל צמח אחרי מים ומזון: טמפרטורה, אור ולחות.

מה אפשר לגדל בחממה?

הכל. זהו, אל תמשיכו לקרוא… הכל. מירקות דרך מיני פירות שונים לפרחים וצמחי נוי למיניהם... הכל, כבר אמרתי? חממה מאפשרת לנו ליצור, במתחם מסויים, מערכת אקולוגית נפרדת הנשלטת על ידינו. כך שאנחנו אלוהיי הצמחים הגדלים שם ויכולים לעשות כראות עינינו.

לרוב הנטייה הטבעית תהיה לכיוון גידול ירקות אורגניים איכותיים וטעימים אז הנה כמה מהמומלצים לגידול -

עגבניות

זהו הירק שמשתמשים בו הכי הרבה בבית ואף פעם אין ממנו מספיק. הן מושלמות לגידול בחממות ביתיות כל השנה וקיימים המון זנים וסוגים. עגבניות שייכות למשפחת הסולניים, את העגבניות נשקה קרוב לגזע ולא על העלים בכדי למנוע מחלות.
מומלץ להדלות את העגבניות בעזרת חוטים הקשורים מלמעלה ומאפשרים לקשור את הצמח לאורכו.
חשוב - עגבניות אוהבות השקייה קבועה ונדיבה, מערכת השקייה תעשה את העבודה מצויין.
כמו כן, עדיף לא לשתול קרוב לפלפלים :)

פלפלים

גם פלפלים גדלים נהדר בחממה ביתית וגם הם מעריצי חום אז בתוך חממה, הם יחגגו. כמו העגבניות גם הם ממשפחת הסולניים. חשוב לתת לפלפל דשן או קומפוסט כי בלעדיו יצא פרי קטן ודל.
הפלפל הוא רב שנתי אך לרוב בגלל התנאים של החורף הוא נחלש ומת אך בתנאים מתאימים (חממה ביתית) הוא יכול להתחדש ואף לתת בראש!

פלפל חריף

הפלפל החריף אינו שונה מהפלפל המתוק וגם הוא אוהב חום ונהדר לגידול בחממות ביתיות. יש המון זנים ורובם יכולים לגדול בחממות ביתיות למשך שנתיים שלוש ולתת פרי סביב העונות.

תרד

התרד הנפוץ היום הוא תרד ניו-זילנדי והוא לא המקורי אך בעיני הוא מעולה, יש לו עלים בשרניים והוא מתאים לגידול כל השנה. הוא אוהב מים וקל מאוד לגידול ולזריעה.
התרד הטורקי או הבלאדי הוא צמח חורפי הזקוק לתקופת קור ממושכת כדי לגדול טוב, את העלים שלו אפשר לאכול באביב ובחורף.

כוסברה ופטרוזיליה

כוסברה ופטרוזיליה הן תמיד תוספת נהדר לכל כך הרבה תבשילים. הזמן האידיאלי לשתילה יהיה בסתיו אבל בחממה ביתית לגמרי אפשר לשתול גם באביב.

בקיצור, אם אתם אנשים של בריאות ואדמה, חממה ביתית תרים את איכות החיים שלכם בכמה רמות טובות… כי הרי בסוף הכי חשוב ש'טבעלו' ;)

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה